Masāža

Frederikam Leboijē, Indiešu masāžas piekritējam un veicinātājam Eiropā, ir pārliecība, ka pieskārieni, glāsti un masāža ir mazuļa garīgā maizīte. Padziļiniet attiecības ar Jūsu mazuli un dāvājiet viņam drošības sajūtu ar pieskārienu palīdzību, tas stiprinās Jūsu savstarpējo saikni.

Jūs varat sākt bērniņa masēšanu no 6 nedēļu vecuma un turpināt to ikdienas līdz brīdim, kad bērns nostājas četrrāpus. Masāža virzienā no ķermeņa uz rokām un kājām iedarbojas atslābinoši, bet masāža no rokām un kājām virzienā uz sirdi – drīzāk uzmundrinoši. Pievērsiet uzmanību sava bērna sajūtām un pārtrauciet masāžu, ja bērniņš izrāda neapmierinātību.

Parūpējieties, lai apstākļi būtu piemēroti masāžas veikšanai: silta istaba, mīksts matracītis un atslābinoša atmosfēra. Masāžai mēs iesakām izmantot tādas eļļas, kas ir īpaši piemērotas bērna maigajai ādai un kuru sastāvā izmantotas tīras augu eļļas, piemēram, Bübchen eļļa bērna ādas kopšanai BIO-Calendula. Pirms masāžas ieteicams eļļu nedaudz sasildīt plaukstās.

1. Atļaujas prasīšana

Vienmēr sāciet ar jautājumu: Vai tu vēlies, lai es tevi pamasēju? Pēc bērniņa reakcijas Jūs varēsiet spriest, vai tieši šobrīd ir piemērots laiks masāžai.

Kvalitatīva masāžas eļļa kopj mazuļa ādu, bet Jūsu rokas neslīd.

2. Kājiņu masāža

Atslābinošie glāsti: ar vienu roku aptveriet kājiņu lejasdaļā, bet ar otru satveriet kā gredzenā un virziet to no augšas uz leju. Atkārtojiet vairākas reizes vienai kājai un tad pamasējiet arī otru.

Aptvēriens un slīdēšana: Aptveriet ar abām rokām cisku, ar pretēji vērstām rotējošām kustībām virzieties uz pēdas pusi.

3. Pēdu masāža

Ar īkšķi paglaudiet pēdiņu no papēža virzienā uz pirkstiņiem. Pēc tam pamasējiet katru pirkstiņu atsevišķi ar apļojošām kustībām.

4. Vēderiņa masāžā

”Ūdens dzirnavas”: uzlieciet vienu roku uz bērniņa krūtīm, tad otru zem tās. Turpiniet pārlikt rokas vienu aiz otras līdz cirkšņiem. Šo masāžu veiciet tā, lai viena roka visu laiku būtu saskarē ar bērniņa ādu, tā Jūs saglabāsiet nepārtrauktu kontaktu ar bērniņu.

„Pastaiga”: uzlieciet vienu roku uz bērna gurna. Ar otras rokas pirkstu galiņiem viegli pieskarieties vēderiņam un taisiet „mazus solīšus”. Jūs varat savas kustības pavadīt ar kādu dziesmiņu. Pēc tam mierīgi uzlieciet rokas uz bērna vēderiņa.

5. Krūškurvja masāža

„Sirsniņa”: ar maigām glāstošām kustībām zīmējiet uz bērniņa krūtīm sirsniņu, sākot no krūškurvja vidus, gar ribu loku un sāniem un tad atkal uz krūškurvja vidu.

„Taurenis”: Pārmaiņus slidiniet vienu, tad otru roku no pleca virzienā uz pretējo sānu un atpakaļ. Kad viena roka atrodas lejā, otru virziet uz pleca pusi.

6. Roku masāža

Atslābinošie glāsti: Maigi aptveriet rociņu pie delnas, bet ar otru roku veiciet glāstošas kustības no pleca līdz delnai pa rokas ārpusi, bet pēc tam pa iekšpusi. Atkārtojiet arī otrai rokai.

Aptvēriens un slīdēšana: aptveriet ar abām rokām bērniņa rokas augšējo daļu tā, lai vieni Jūsu pirkstgali ir vērsti pret otriem. Rotējot rokas, virzieties uz delnas pusi.

7. Plaukstu masāža

Atveriet mazuļa plaukstiņu. Ar savu īkšķi glāstiet mazuļa plaukstiņu virzienā no delnas uz pirkstiņiem. Iztaisnojiet mazuļa pirkstiņus. Paglāstiet katru pirkstiņu ar maigām kustībām virzienā uz pirkstu galiņiem.

8. Muguras masāža

 

Abas rokas virziet vienlaicīgi pretējos virzienos no lāpstiņām uz dibentiņu un otrādāk.
Vienu roku nolieciet uz dibentiņa, bet ar otru glāstiet muguriņu no lāpsiņām līdz dibentiņam.

9. Galvas masāža

Galvas masāžas sākumā un beigās paņemiet bērna galvu rokās un glāstus veiciet no galvas vidus daļas virzienā uz zodu. Ar abu roku īkšķiem vai pirkstu galiem maigi velciet pa ādu no pieres vidusdaļas līdz deniņiem.

Ar abiem īkšķiem velciet no deguna spārniem gar degunu pa vaigu loku un tad pretējā virzienā.

„Smaids”: Pieskarieties ar abu roku īkšķu galiem virs augšējās lūpas vidusdaļā, tad velciet abus pirkstus uz ārpusi, kā zīmējot smaidu. Tad uzzīmējiet smaidu arī zem apakšējās lūpas.

Jūsu mazulim tas nāks par labu

Lai Jūsu bērniņš justos labi, ievērojiet ikdienas režīmu un nodrošiniet, lai Jūsu bērnam būtu iespēja izgulēties arī svaigā gaisā pa dienu. Ja ir iespējams, izvairieties no liekiem apkārtējās vides kairinātājiem, trokšņiem un uztraukumiem (televizors, ielas trokšņi, strīdi u.c.). Un pats galvenais – saglabājiet arī paši mieru un vienkārši esiet blakus savam bērniņam.

Maigi pieskārieni vēdergraizēm

Nolieciet savu bērniņu uz muguras, pielieciet viņa kājiņas pie vēderiņa un veiciet vieglas apļveida kustības pulksteņrādītāja virzienā. Uzlieciet bērniņu ar vēderiņu uz sava vēdera. Tā viņš labāk izjūt Jūsu tuvumu, ķermeņa siltumu, kontaktu, mieru. Paturiet savas (siltās) plaukstas uz bērniņa vēdera.

Profilaktiskā vēdera masāža

Veiciet īslaicīgu vēderiņa mašāzu regulāri, piemēram, divas reizes dienā, pat tad, ja bērniņam nav vēdergraižu.

Veiciet vēdera masāžu „ūdens dzirnavas” 6 reizes. Kamēr Jūs to darat, skaitiet skaļi līdz seši. Satveriet mazuļa kājas zem ceļgaliem un maigi pielieciet tās pie bērna vēdera. Brītiņu paturiet šādā pozīcijā, pēc tam atkārtojiet šo kustību.

Vingrinājums „Saule-mēness”: ar labo roku uzzīmējiet ap nabiņu pusmēnesi, ar kreiso roku „pa pulksteni” pabeidziet riņķi.  Vienmēr, kad Jūs paceļas labo roku, lai atgrieztos sākuma pozīcijā, sekojiet, lai kreisā roka būtu zem labās rokas. Atkārtojiet sešas reizes.

Noslēgumā vēl divas reizes atkārtojiet saliekto kājiņu pielikšanu pie bērna vēderiņa.

 

Sazināšanās

Lūdzu, aizpildiet sazināšanās formu, ja Jums ir jautājumi par mūsu produkciju, vēlmes vai jebkura cita informācija. Mēs ar Jums sazināsimies tuvākajā laikā.

Jūsu vārds:*
E-pasts:*
Kontakttālrunis:
Ziņojuma teksts:*
Ievadiet attēlā redzamos ciparus